Lakáshitel felvétele 10 lépésben

 

Egy lakáshitel felvétele igen bonyolult folyamat. Számos dokumentum szükséges hozzá, illetve az sem mindegy, hogy milyen sorrendben történik. Összegyűjtöttük a lakáshitel felvételét 10 lépésben, hogy egy átfogó képet mutassunk, amivel megkönnyítjük a hitelfelvételt.

 

Lakáshitel felvétele 10 lépésben

  1. Anyagi helyzet felmérése. Mennyi önerővel rendelkezik, mekkora havi törlesztőrészletet tud bevállalni (JTM szabály).
  2. Ingatlan kiválasztása.
  3. A legkedvezőbb lakáshitel konstrukciót felkutatása. Itt fontos megjegyezni, hogy a lakáshitelnek egyéb költségei is vannak (közjegyzői díj, illeték, számlanyitási díj, értékbecslés, ügyvédi díj, stb.).
  4. Adás-vételi szerződés megkötése. Ezt a szerződést be kell nyújtani a földhivatalba még a hitelfelvétel megkezdése előtt.
  5. Hitelfelvételi formanyomtatványok kitöltése.
  6. Értékbecslés, melyet minden esetben a bank rendel meg.
  7. A bank elbírálja a lakáshitelt.
  8. Mielőtt a hitelösszeg kifizetésre kerülne, a hitelszerződést el kell vinni a bank saját közjegyzőéhez és az okiratot véglegesíteni kell.
  9. A közjegyzői okiratot be kell nyújtani a Földhivatalba. Az okiratot érkeztetik, és a tulajdoni lapra széljegyet tesznek, a jelzálog bejegyzés megkezdéséről. Szükséges még beszerezni az ügyvédtől, egy úgynevezett végkifizetési nyilatkozatot, amelyben az Ön eladói nyilatkoznak, hogy a tulajdonjog átjegyezhető.
  10. A bank folyósítja a hitelösszeget.

 


 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...