Egy lakáshitel felvétele igen bonyolult folyamat. Számos dokumentum szükséges hozzá, illetve az sem mindegy, hogy milyen sorrendben történik. Összegyűjtöttük a lakáshitel felvételét 10 lépésben, hogy egy átfogó képet mutassunk, amivel megkönnyítjük a hitelfelvételt.
Lakáshitel felvétele 10 lépésben
- Anyagi helyzet felmérése. Mennyi önerővel rendelkezik, mekkora havi törlesztőrészletet tud bevállalni (JTM szabály).
- Ingatlan kiválasztása.
- A legkedvezőbb lakáshitel konstrukciót felkutatása. Itt fontos megjegyezni, hogy a lakáshitelnek egyéb költségei is vannak (közjegyzői díj, illeték, számlanyitási díj, értékbecslés, ügyvédi díj, stb.).
- Adás-vételi szerződés megkötése. Ezt a szerződést be kell nyújtani a földhivatalba még a hitelfelvétel megkezdése előtt.
- Hitelfelvételi formanyomtatványok kitöltése.
- Értékbecslés, melyet minden esetben a bank rendel meg.
- A bank elbírálja a lakáshitelt.
- Mielőtt a hitelösszeg kifizetésre kerülne, a hitelszerződést el kell vinni a bank saját közjegyzőéhez és az okiratot véglegesíteni kell.
- A közjegyzői okiratot be kell nyújtani a Földhivatalba. Az okiratot érkeztetik, és a tulajdoni lapra széljegyet tesznek, a jelzálog bejegyzés megkezdéséről. Szükséges még beszerezni az ügyvédtől, egy úgynevezett végkifizetési nyilatkozatot, amelyben az Ön eladói nyilatkoznak, hogy a tulajdonjog átjegyezhető.
- A bank folyósítja a hitelösszeget.