Hogyan működik az egyszerűsített bankváltás, milyen akadályokba ütközhet?

Egy bankváltásnak többféle oka is lehet. A legáltalánosabb ok, amiért valaki bankot vált, hogy nincs megelégedve a banki szolgáltatásokkal, illetve, hogy túl drágák a meglévő bank szolgáltatásai. Az új bank kiválasztásánál legyen körültekintőbb, mint az előzőnél volt, hogy ne kelljen akár évente szolgáltatót váltani. A bankok általában az új számlanyitóknak számlanyitási kedvezményeket ajánlanak, az új számlához. Arra mindenféleképpen figyeljen, hogy ezek a kedvezmények általában 1-2 évre szólnak, vagyis nézze meg a kedvezményes időszak utáni árakat is, mert hosszabb távon azt fogja fizetni.

 

Napjainkban lehetőség van arra, hogy egyszerűsített bankváltás keretében váltson szolgáltatót. Ha ezt az eljárást választja, akkor Önnek szinte semmi dolga nincs, mert a két bank mindent elintéz Ön helyett. Miután kellő figyelmességgel kiválasztotta az új bankot, csak kérnie kell náluk az egyszerűsített bankváltást, és már intézi is az új bank. A folyamat 12-13 napot vesz igénybe.

 

A folyamat

  • Új bankszámla megnyitása, ami néhány banknál online, otthonról is kezdeményezhető.
  • Egyszerűsített bankváltás igénylése az új banknál.
  • Az új bank átkéri a régitől az összes megbízást, és értesíti a szolgáltatókat is (víz-, villany, gáz, rendszeres utalásokat, stb.).
  • Az új bank értesíti a váltásról a munkáltatót, nyugdíjfolyósítót is, ha Ön kéri (minden olyan felet értesít, aki az elmúlt 13 hónapban legalább 4-szer utalt a számlára).
  • A régi banknál megszűnnek, az új banknál elindulnak a megbízások.
  • A régi banknál lévő pozitív számlaegyenleget átutalják az új számlára, valamint a bankszámla lezárásra kerül.

 

A következő problémák merülhetnek fel:

 

A bankszámla közös tulajdonban van, viszont csak az egyik fél kezdeményezte a váltást

Ez ebben a formában nem lehetséges. Ha a számlának két tulajdonosa van, mindkettőnek kérnie kell a bankváltást, mert, ha csak az egyik fél kezdeményezi, el sem indul a folyamat.

 

Folyószámla hitelkeret kapcsolódik a számlához

Ha folyószámla hitelkeret is kapcsolódik a számlához a számlazárás meghiúsul, viszont a keret feltöltéséről gondoskodni kell, hogy felmondásra kerülhessen. Ha önerőből nem tudja feltölteni a kihasznált részt, még a bankváltás előtt egyeztesse az új bankkal, hogy hitelkiváltással megoldható-e a probléma. Az új bank adhat a régivel egyező hitelkeretet, amiből kiegyenlítheti a régit, ha hitelképesnek találja Önt.

 

Számla egyenlege negatív

A számla lezárás során előfordulhatnak olyan költségek, amelyekre esetleg Ön nincs felkészülve (számla megszüntetésének díja, utolsó megbízások teljesítésének díja, stb.). Ezekben az esetekben létrejöhet a bankváltás, viszont a megszüntetést személyesen kell lebonyolítani, és a hiányzó összeget is ki kell pótolni.

 

Hiteltörlesztés kapcsolódik a számlához

Ez a bankváltást nem akadályozza, viszont a megszüntetést igen. Ha hiteltörlesztés is kapcsolódik a számlához még a bankváltás előtt nézzen utána a számlamegszüntetés következményeinek. Vannak olyan esetek, hogy egyáltalán nem szüntethető meg a számla, mert csak arról törleszthető a hitel. Ilyen esetben megbízást kell adni az új banknak, hogy a törlesztőrészletnek megfelelő összeget mindig utalja át. Arra is figyeljen, hogy, ha a hitelhez olyan kamatkedvezmény tartozik, melynek feltétele a számlavezetés az adott banknál, és a rendszeres jóváírás, akkor ez megszűnhet, ha számláját sztornózza, így a hitel kamata emelkedik, vagyis ezzel együtt a törlesztőrészlet is.

 

Folyamatban levő hivatalos ügyek

Például egy folyamatban lévő ügyfélpanasz kivizsgálása, valamilyen élő, és ahhoz kapcsolódó szolgáltatás (például postafiók), vagy akár a megszüntetés előtt érkező inkasszó ( például NAV).

 


 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...