Így igényeljen lakáshitelt!

A lakáshitel igénylése már akár azelőtt elindulhat, hogy megtalálta volna a megvásárolni kívánt ingatlant. Nagy biztonságot nyújthat, ha egy bankfüggetlen szakértő segítségét kéri abban, hogy megtudja, legfeljebb mekkora hitel férhet bele nettó jövedelmébe. Ez azért jó, mert ez alapján kiszámolható, hogy maximum mekkora értékben vásárolhat lakást. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat. Így igényeljen lakáshitelt!

 

Így igényeljen lakáshitelt:

  • Adásvételi szerződés: Még a banki kölcsön benyújtása előtt meg kell írni az adásvételi szerződést, amiben meg kell jelölni azt az hitelintézetet, ahonnan a lakáshitelt felvenné. Tehát az első lépés a finanszírozó bank kiválasztása. Az adásvételi szerződést a banki beadást megelőzően érkeztetni kell a Földhivatalban. Ezt az ügyvéd intézi. Ezzel az érkeztetéssel az ingatlan tulajdoni lapján, széljegyen láthatóvá válnak a vevők, mint leendő tulajdonosok.
  • Letéti szerződés vagy letéti igazolás: Az ügyvéd az adásvételi szerződéssel egyidejűleg elkészíti a tulajdonjog bejegyzéshez hozzájáruló engedélyt is. Ezt a dokumentumot az eladó írja alá, és csak a folyósítás után kell használni. Ha megtörtént a folyósítás, az ügyvéd ezt az engedélyt is beviszi a Földhivatalba. Ekkor válnak a vevők ténylegesen tulajdonossá. Ameddig nincs folyósítás, a hozzájáruló nyilatkozatot az ügyvéd letétbe helyezi. Erről a letétbe helyezésről készít egy letéti szerződést vagy letéti igazolást.
  • Benyújtandó dokumentumok összegyűjtése: Minden pénzintézetnek van egy listája, amely tartalmazza a kötelezően benyújtandó dokumentumokat. Ezt a bank honlapján is megtalálja, illetve a bankfiókban is elkérheti. Ha kitöltötte a kérelmi nyomtatványokat, és minden dokumentumot beszerzett, akkor lesz benyújtható az igénylés. A dokumentumok érvényességére is figyelni kell.
  • A hiteligénylés benyújtása a bankfiókba: A banki ügyintéző ellenőrzi a dokumentumokat, majd átveszi az igénylő csomagot. Ezt követően megrendeli az értékbecslést. Az értékbecslést független értékbecslő végzi, majd beküldi az eredményt, és az a bank központi ellenőrzésén is átesik, ez után indulhat a kérvény tényleges ellenőrzése. Fontos tudni, hogy a banki bíráló bekérhet a hiteligénylőtől a kötelezően benyújtandó dokumentumon kívül egyéb papírokat is, ha úgy látja, ezek nélkül nem tud felelősen dönteni.
  • Szerződéskötés és közjegyzői okirat: A pozitív hitelbírálat után, megkezdődik a szerződéskötés folyamata. A jóváhagyást követően pedig a hiteligénylő megkapja a szerződéstervezetet. Ezt követően minimum 3 nap van annak figyelmes áttanulmányozására. Ha a bankfiókban megtörtént az aláírás, el kell menni a közjegyzőhöz, ahol egy úgynevezett egyoldalú tartozáselismerő nyilatkozatot kell tenni. Ez az okirat a banki szerződés egyes részeit tartalmazza. Aláírásával elismeri a bank irányába történő tartozást. A jóváhagyást követően előfordulhat, hogy a pénzintézet bizonyos feltételeket szab a szerződés aláírására. A pozitív döntés után nem kell azonnal aláírni a szerződést. Erre a hitelt nyújtó intézmények általában egy 60-90 napos határidőt szabnak meg.
  • Folyósításhoz szükséges dokumentumok: A hitelszerződés és az okirat aláírása után, a banki szerződést érkeztetni kell a Földhivatalban. A szerződésben szerepelhet egyéb feltétel is a folyósításhoz. A kölcsönszerződés aláírását követően kell megkötni a lakásbiztosítást, vagy a hitelfedezeti biztosítást, stb. Amennyiben minden szerződésben foglalt feltétel teljesült, 1-5 munkanapon belül megtörténhet a folyósítás. Folyósítás után a tulajdonjog határozattal történő bejegyzéséről igazolást kell küldeni a hitelintézetnek.

 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...