Hogyan adhat meg másodlagos számlaazonosítót?

Március 2-től működik az AFR, vagyis az Azonnali Fizetések Rendszere. Eszerint az év minden napján az egyszeri forintátutalás, amit netbankon vagy mobil bankon keresztül indít, 5 másodpercen belül célba érhet. Az 5 másodperces átutalás nem csak bankszámlaszámra, hanem akár mobilszámra, email címre, adóazonosító jelre, vagy cégek esetében adószámra is érkezhet. Ezek ugyanis úgynevezett másodlagos azonosítóként használhatók, vagyis beazonosítják a fogadó felet.  Hogyan adhat meg másodlagos számlaazonosítót? Cikkünkben megtalálja a választ!

 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy a bankok honnan tudják, hogy egy email cím vagy egy mobilszám melyik ügyfelükhöz tartozik, hiszen ezt nem minden esetben tartják nyilván. Ahhoz, hogy a számlatulajdonos másodlagos azonosítóként használhassa telefonszámát, email címét, adóazonosító jelét vagy adószámát a bankjánál be kell regisztráltatnia, majd évente frissítenie. A másodlagos azonosító megadása természetesen nem kötelező, csak egy lehetőség.

 

Ha valaki nem ad meg másodlagos azonosítót a számlájához, vagy egy év után nem frissíti azt, annak továbbra is kizárólag a számlaszám megadásával lehet utalni. Fontos tudni, hogy az adatait hiába adta meg korábban a banknak, attól még nem lehet ezekre utalni. Az utalás csak abban az esetben lehetséges, ha kifejezetten másodlagos azonosítóként regisztrálja ezeket. Egy számlaszámhoz több másodlagos azonosítót is meg lehet adni, viszont típusonként csak egyet. Vagyis egy email címet, egy telefonszámot és egy adóazonosító jelet lehet regisztrálni.

 

Hogyan adhat meg másodlagos számlaazonosítót?

Mi történik, ha lecseréli a másodlagos számlaazonosítót?

Ha a másodlagos számlaazonosítóként megadott mobilszámot lecseréli valaki, és erről nem szól bankjának, okozhat némi kellemetlenséget. A visszaadott mobilszámot a szolgáltató kiadhatja másnak. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy a szám új tulajdonosát a bank visszautasítja azzal, hogy az adott telefonszámhoz már tartozik bankszámla. Ez azonban csak minimális fennakadást okozhat, mert ha az új szám tulajdonosa igazolni tudja, például egy szolgáltatói szerződéssel, hogy az adott mobilszám az övé, akkor a rendszerben hozzá rendelik majd a számot, a másik felhasználónál pedig törlésre kerül.

Az email címek esetében is gondot okozhat, ha valaki törli a postafiókját, később pedig más ugyanazzal a névvel hoz létre postafiókot. Amennyiben a korábbi felhasználó másodlagos azonosítóként használta a címet, majd elfelejti a fiók törlését bejelenteni, akkor az új címet nem lehet majd beregisztrálni az egy éves megerősítés lejártáig. A bankok majd biztosan kitalálnak erre valami jó megoldást. Működőképes lehet például az email címre azonosító kódot küldeni, és ha az ügyfél ezzel igazolni tudja, hogy az email cím hozzá tartozik, akkor az ő számlájához rendelik az email címet.


 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...