Hogyan lehet beszerezni a NAV jövedelemigazolást?

A kialakult járványhelyzet miatt életünk lényegesen átalakult. Több fronton is változások álltak be. Például a hitelfelvétel terén is. Legyen szó akár személyi kölcsönről, akár lakáshitelről, nehezebb most hitelhez jutni, mint korábban. Érthető, hogy a bankok óvatosak, nehezebben adnak hitelt, mint korábban. Alaposan meg kell győződniük arról, hogy a hiteligénylő vissza fogja fizetni, a kapott kölcsönt. Sajnos sokan elveszítették munkahelyüket, ők egyértelműen nem kaphatnak hitelt. Vannak olyan szektorban dolgozók, akiknek bizonytalan a helyzete a munkahelyüket illetően, ők nehezen, vagy egyáltalán nem kaphatnak hitelt. Abban is változott a bankok hozzáállása, hogy elfogadják-e a készpénzben kapott jövedelmet. Vannak olyan hitelintézetek, akik korábban elfogadták a készpénzes jövedelmet, most viszont nem. Amennyiben készpénzben kapja jövedelmét, és hitelre van szüksége, ahhoz mindenképpen szükséges NAV jövedelemigazolás. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy hogyan lehet beszerezni a NAV jövedelemigazolást.

 

Hogyan lehet beszerezni a NAV jövedelemigazolást?

  • NAV ügyfélszolgálaton: Előzetes időpont-foglalással sorban állás nélkül intézhető. Fontos tudni, hogy az igazolást nem feltétlenül kapja meg azonnal, az eljárás maximális határideje 6 nap. Az igénylést nem csak az nyújthatja be, akinek a jövedelemigazolására szükség van, de ebben az esetben meghatalmazásra van szükség.
  • Postai úton: A papír alapú igénylés postai úton is beadható. Amennyiben Postai úton igényli a jövedelemigazolást, postán is fogja megkapni.
  • Telefonon: Erre akkor van csak lehetőség, ha rendelkezik a telefonos ügyintézéshez szükséges azonosító kóddal. A kódot a megfelelő nyomtatványon lehet megigényelni, elkészítése napokig is eltarthat. Ha már rendelkezik NAV telefonos azonosítóval, akkor egyszerűbb a helyzet. A jövedelemigazolás kiállításához mindössze a NAV Ügyfél tájékoztató vonalát (06/40/20-21-22-es telefonszámon) kell felhívni.
  • Interneten, az Ügyfélkapun keresztül: A leggyorsabb, ha mindent az interneten intéz. Ehhez 3 dolog szükséges. Az első az Ügyfélkapu regisztráció. Ha nincs még Ügyfélkapu regisztrációja, akkor a NAV ügyfélszolgálatán vagy bármelyik okmányirodában regisztrálhat. A második az Általános Nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) letöltése és telepítése a NAV weboldaláról. A harmadik pedig, hogy a letöltés után a nyomtatványt telepíteni kell, ami ezután megjelenik az ÁNYK-ban (Adatok/Új nyomtatvány), ahol elektronikusan kitölthető, kinyomtatható vagy akár az Ügyfélkapun keresztül azonnal el is küldhető a NAV részére.

 


 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...