Még mindig nem megy gördülékenyen az egyszerűsített bankváltás

Túl drágának találja bankja szolgáltatásait? Vagy nincs megelégedve vele? Esetleg hitelt venne fel, és a hitelfelvételhez számlát kell nyitnia a banknál? Bármi legyen is az ok, az új bank kiválasztásánál legyen körültekintőbb, mint az előzőnél volt. Egy új számla nyitásakor a bankok általában mindenféle kedvezménnyel próbálják elkápráztatni az új ügyfelet, de nem biztos, hogy ezek hosszú távon is megérik. Mindenképpen meg kell nézni a kedvezmény lejárata utáni számladíjakat is, mert lehet, hogy az akció nélkül, már nem is olyan jó, az adott bank ajánlata. 2016 októbere óta érhető el az egyszerűsített bankváltás hazánkban, melynek lényege, hogy a két bank mindent elintéz egymás közt. A folyamatot a kiválasztott banknak kell jelezni, mely 12-13 napot vesz igénybe.

 

A folyamat

  • Új bankszámla megnyitása, ami néhány banknál online, otthonról is kezdeményezhető.
  • Egyszerűsített bankváltás igénylése az új banknál.
  • Az új bank átkéri a régitől az összes megbízást, és értesíti a szolgáltatókat is (víz-, villany, gáz, rendszeres utalásokat, stb.).
  • Az új bank értesíti a váltásról a munkáltatót, nyugdíjfolyósítót is, ha Ön kéri (minden olyan felet értesít, aki az elmúlt 13 hónapban legalább 4-szer utalt a számlára).
  • A régi banknál megszűnnek, az új banknál elindulnak a megbízások.
  • A régi banknál lévő pozitív számlaegyenleget átutalják az új számlára, valamint a bankszámla lezárásra kerül.

 

A rendszer azonban még mindig nem mindenhol zökkenőmentes, a problémát főként a bankkártya okozza, de előfordulhatnak egyéb problémák is. Ha a megszüntetendő számlához bankkártya is tartozik, akkor a számlával együtt az is megszűnik. Jelenleg ez kétféleképpen történhet:

  • Nem kell bemenni a bankfiókba, és a régi számla lezárásakor a bankkártya szerződést is megszüntetik, adott esetben a bankkártyát ennek megfelelően díjmentesen letiltják.
  • Be kell menni a bankfiókba, hogy megszüntessék a bankkártyát, vagy a pénzintézet visszautasítja a bankváltási kérelmet.

Ez utóbbi lehetőség nem éppen egy ügyfélbarát megoldás. Elviekben ez nem okozhatna problémát, erre hivatkozva nem utasíthatnák vissza a bankváltási kérelmet. Amiben biztos lehet, hogy az Ön által megjelölt dátum előtt nem fogják letiltani a bankkártyáját.


A következő problémák merülhetnek fel az egyszerűsített bakváltás során:

  • bankszámla közös tulajdonban van, viszont csak az egyik fél kezdeményezte a váltást
  • folyószámla hitelkeret kapcsolódik a számlához
  • számla egyenlege negatív
  • hiteltörlesztés kapcsolódik a számlához
  • folyamatban levő hivatalos ügyek

 

 


 

 

 

A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...