2020 március 2-től működik az Azonnali Fizetések Rendszere (AFR). Eszerint egész évben a forintátutalás, amit netbankon vagy mobil bankon keresztül indít, 5 másodpercen belül megérkezik. Az 5 másodperces átutalás másodlagos számlaazonosítóra is érkezhet. Vagyis nem csak bankszámlaszámra, hanem mobilszámra, email címre, adóazonosító jelre, vagy cégek esetében adószámra. Miért előnyös másodlagos számlaazonosítót megadni? Mutatjuk!
Ahhoz, hogy a számlatulajdonos másodlagos azonosítóként használhassa telefonszámát, email címét, adóazonosító jelét vagy adószámát a bankjánál be kell regisztráltatnia, majd évente frissítenie. Nem kötelező másodlagos azonosítót megadni bankjában, ez csak egy lehetőség.
Ha valaki nem ad meg másodlagos azonosítót a bankszámlájához, vagy egy év után nem frissíti azt, annak továbbra is kizárólag a számlaszám megadásával lehet utalni neki. Fontos, hogy az adatait hiába adta meg korábban a banknak, attól még nem lehet ezekre utalni. Az utalás csak abban az esetben lehetséges, ha kifejezetten másodlagos azonosítóként regisztrálja ezeket. Egy bankszámlaszámhoz több másodlagos azonosítót is meg lehet adni, viszont típusonként csak egyet. Vagyis egy email címet, egy telefonszámot és egy adóazonosító jelet lehet regisztrálni.
A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...