Ha észreveszi, hogy rossz bankszámlára utalt pénzt, azonnal keresse fel a számlavezető bankját. Amennyiben bankon belül történt az utalás, kérheti, hogy vegyék fel a kapcsolatot a téves utalást kapott bankszámla tulajdonosával. Ha bankon kívüli az utalás, akkor az Ön számlavezető bankja, a kedvezményezett bankkal tudja felvenni a kapcsolatot a visszautalás érdekében. Automatikus megoldás nem létezik ilyenkor.
A tévesen megadott bankszámla tulajdonosa dönt arról, hogy eleget tesz-e a kérésnek. Ha nem akar együttműködni, lehetőség van a kedvezményezett számlavezető bankjától elkérni adatait a felmerült kár rendezése érdekében indítandó további eljárásokhoz.
Ha téves utalás történik, a banki törvény szerinti adatközlés nem jelenti a banktitok sérelmét. Amennyiben a félreutalt összeget egy fizetési számlával rendelkező magánszemély kapta, akkor az ő nevét és címét kiadhatja a hitelintézet. Ha egy vállalkozás pénzforgalmi számlájára érkezett a pénz, akkor annak bankszámlaszáma nyilvánosan elérhető a cégadatok között.
Ha a másik fél nem hajlandó az együttműködésre, végső megoldás lehet a bírósági út. A tévesen elutalt összeg megtartása úgynevezett jogalap nélküli gazdagodásnak számít, így akár bíróság is kötelezheti a tévedésből nyerészkedni kívánó felet a visszafizetésre.
A hitelmax.hu a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (cookie-kat) alkalmaz melyek a számítógépén tárolódnak, az adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről, melyeket a honlap használatával Ön elfogad és tudomásul vesz. Részletek...