Alig akad ma már olyan ember, akinek nincs bankkártyája. A bankkártyák mindennapos használatával sajnos a visszaélések száma is nőtt. A bankkártya visszaélés annyit jelent, hogy a bankkártya, bankszámla tulajdonosának adatai felhasználásával mások hozzáférhetnek a pénzéhez. A bankok és a kártyatársaságok is igyekeznek elkerülni, hogy ilyen esetek megtörténjenek. Nem csak ők, Ön is sokat tehet az ügy érdekében. Összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel elkerülheti, hogy komolyabb anyagi veszteség érje.
Hogyan kerülheti el a bankkártyás visszaéléseket?
- Soha ne adja meg bankszámlája, bankkártyája adatait egy e-mailes érdeklődésre, felugró weboldalra, vagy SMS-ben érkező kérdésre. A csalók rendszeresen megpróbálják leutánozni egy létező szolgáltató, hatóság weboldalát és annak nevében kérnek el személyes adatokat.
- Ne tárolja egy helyen a bankkártyáját és a hozzá tartozó PIN kódot.
- Ha nem találja bankkártyáját, jelezze a bank felé. Amennyiben olyan átutalást, vásárlást tapasztal a számláján, amelyet nem Ön kezdeményezett, azonnal vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával.
- Kérjen értesítés a bankszámla, bankkártya használatáról. Az értesítéseket kérheti SMS-ben, vagy a mobilalkalmazásra.
- Lehetősége van korlátozni a bankkártyával egy összegben felvehető, elvásárolható összeget, illetve azt is, hogy napon belül hányszor legyen használható a kártya.
- Általában a bankok is vizsgálják a hozzájuk beékező tranzakciókat. Ha gyanús kártyahasználatra bukkannak, felveszik a kapcsolatot a számlatulajdonossal. Ha nem éri el a bank a számlatulajdonost, korlátozhatja a bankkártya használatát.